LOGO_ZWART

Garden Festival

Label ontwerp in opdracht van Floramedia

Voor kwekerij braspenning moest een nieuw label ontworpen worden voor een breed assortiment bestaande uit een aantal productgroepen t.w. heesters, rhododendrons, azalea’s, coniferen en grassen. Het huidige etiket oogt nu te flets en valt daardoor weg op de winkelvloer. Het nieuwe ontwerp moet meer in het oog springen zodat het de aandacht trekt van de consument.

Naast het commerciële doel moet de uitstraling van het label de consument vooral enthousiast maken om te gaan tuinieren. Keywords: natuurlijk, onderscheidend, vrouwelijk, kwaliteitsplanten van de (lokale) kweker.
 
Hiervoor hebben we het concept Garden Festival bedacht wat voor de consument benadrukt dat tuinieren een feestje is. Het festival thema is doorgevoerd in de storytelling en in de assortiment groepen. De streepjes aan de rand van het label zorgen voor een stralend gevoel en het terrazzo op de achtergrond lijkt net confetti. Door de verschillende kleuren vormt het samen een vrolijk geheel!